Teleferik projesinde sona gelindi

2024 yılının ilk meclis toplantısı yapıldı. Belediye Başkanı Mehmet Zeybek başkanlığında yapılan Ocak ayı Meclis toplantısında 44 madde görüşülerek karara bağlandı.

2024 yılının ilk meclis toplantısının hayırlara vesile olmasını temenni ederek sözlerine başlayan Başkan Mehmet Zeybek, 2023 yılında yapılan yatırım ve faaliyetleri anlattı.

2024 yılının hayırlara vesile olmasını dileyen Başkanı, Gazze’de günlerdir süren katliama da dikkat çekti. Zeybek Başkan; “Yeni bir miladi yıla girdik. Rabbim birliğimizi, beraberliğimizi, kardeşliğimizi daim etsin. Ülkemizi her türlü felaketten ve terör belasından muhafaza buyursun. Yeryüzünde zulüm gören bütün mazlumların da yar ve yardımcısı olsun. Büyük bir soykırıma şahit olduğumuz Filistin’deki kardeşlerimize Cenab-ı Hak görünmez ordularıyla yardım etsin. İsrail denen hain terör devletini de Allah’a havale ediyoruz” ifadelerini kullandı.

44 MADDE GÖRÜŞÜLEREK KARARA BAĞLANDI

Bir önceki toplantıya ait tutanak özetinin oylanması ile başlayan meclis gündeminde; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca alınacak 2 adet kamyonetin kamu hizmetine tahsis edilmesi, Belediye bünyesinde faaliyete geçmiş olan Prof. Dr. Necmettin Erbakan Spor Salonunda zumba ve pilates kursu karşılığı olarak alınacak ücretlere ilişkin tarifenin belirlenmesi, Belediyemiz sınırları içerisinde aktif olarak faaliyet gösteren amatör spor kulüplerine ve Belediyespor Kulübüne nakdi yardım yapılması, Afyonkarahisar Klasik Müzik Festivali ve 24. Afyonkarahisar Caz Festivali düzenlenmesi,  Belediyemiz ve Afyonkarahisar Klasik Müzik ve Caz Derneği arasında iş birliği protokolü yapılması için Belediye Başkanına yetki verilmesi hakkında teklif maddeleri de oylanarak karara bağlandı.

DENETİM KOMİSYONU SEÇİMİ YAPILDI

Bazı maddeler de, ilgili komisyonlara havale edilerek bir sonraki mecliste görüşülmesi kararlaştırıldı. Denetim komisyonunda yer alacak isimler de belirlendi. Gizli oylama sonucu Denetim Komisyonuna; Bahattin Savrukoğlu, Mustafa Oğuz ve Kadir Delikanlı seçildi. Gündem maddelerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılı Ocak ayı Meclis toplantısı sona ererken, Şubat Ayı Meclis toplantısının 1 Şubat Perşembe günü saat 18.00’da yapılması kararlaştırıldı.

ALT VE ÜST YAPI YATIRIMLARI

Alt ve üst yapı başta olmak üzere kültürel, eğitim, spor, belediyecilik çalışmaları ve şehrin ihtiyacına cevap veren projeleri hayata geçirdiklerini aktaran Başkanımız Mehmet Zeybek; “Yol medeniyettir diyerek çıkmış olduğumuz bu yolda 2019 - 2023 sonuna kadar toplamda 390 km sıcak asfalt yaptık. Bunun yanı sıra 150 km sathi kaplama yol yaptık. Mümkün mertebe alt yapıya önem vermeye çalıştık. Belki belediyelerin yapmış olduğu hizmetlerin gözükmeyecek olan kısmı altyapıdır. Ama biz görmezden gelmedik, yok farz etmedik. Hep birlikte el ele vererek sizlerin de destekleriyle Afyonumuzda Uydukent bölgemizde alt yapıyı güçlendirdik. Yağmur yağdığında ciddi su baskınları oluyordu. 60 milyonluk yağmursuyu hattı döşedik. 45 kilometreye tekabül ediyor. Alt yapı çalışmalarımız kapsamında Osmangazi, Orhangazi ve Yeşilyurt Mahallelerinde 70 bin 970 metre tul içme suyu şebekesi, 7 bin 179 metre tul abone bağlantısı, 71 bin 450 metre tul yağmur suyu şebeke hattı döşendi.”

YEŞİL ALAN ÇALIŞMALARI

“Yeşil alan, çevre, kavşak düzenlemeleri ve park çalışmalarına ciddi önem verdik. Kişi başına düşen yeşil olan miktarımız %57. Türkiye ortalamasını yakalamaya az kaldı. 2019 - 2023 tarihleri arasında park bahçe, yeşil alan çalışmaları kapsamında kuru peyzaj uygulamasını hayata geçirdik. Su tasarrufu yapmak adına şehrimizi kuru peyzaj yöntemi ile güzelleştirdik.  Şehir genelinde, giriş ve çıkış güzergâhlarında kuru peyzaj çalışması yaptık.”

MİLLET BAHÇELERİ

“Sosyal tesis çalışmalarımız ile şehrimizin farklı bölgelerinde yapmış olduğumuz sosyal tesislerde belediyemizin kontrolünde ailelerin çocuklarıyla hoş vakit geçirebilecekleri mekânlar oluşturmaya çalıştık. TOKİ tarafından ihalesi yapılmış Cirit Kayalığı Millet Bahçemizin inşaatı neredeyse bitme aşamasında. TSK’dan tahsisini almış olduğumuz 87 bin metre karelik alanda yapımına devam ettiğimiz Garnizon Millet Bahçesi projemiz de hızla ilerliyor.  Garnizon Komutanlığı Binası henüz bitmediği için bu alanın %50’lik kısmında çalışma yapıyoruz. Bölgemizde içerisinde birçok etkinliği barındıran tek millet bahçesi olma özelliğine sahip. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan gelen yetkililer projeyi incelediklerinde bizzat kendileri bunu ifade etti. İnşallah 29 Ekim 2024’de bu yatırımımızı hizmete almış olacağız. Şu ana kadar içerisine 26 bin fidan ve çeşitli süs bitkileri dikildi. Hemşehrilerimizin burada hoşça vakit geçirebileceği, yürüyüş yapabileceği, dinlenebileceği şehrin merkezinde farklı bir Millet Bahçesini halkımızın kullanımına açmış olacağız.”

HALK EKMEK FABRİKASI

“Halk Ekmek Fabrikası ihtiyaçtı. Halktan aldığımız olumlu tepkiler beraberinde hemen hemen her mahallede bir satış şubesinin olması talep ediliyor.  Tabi biz bu arada şehrimizde ekmek işiyle uğraşan esnaflarımızı da düşünmek durumundayız.  Her mahalle olmasa da birkaç mahallenin ortak noktalarına, vatandaşımızın rahatlıkla ulaşabilecekleri Halk Ekmek Büfelerimizi koymayı planlıyoruz.”

SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMA ÇALIŞMALARI

“Göreve geldiğimiz andan itibaren yaptığımız birinci ikinci ve üçüncü etap çalışmalarımızla birlikte Türkiye’de en fazla sokak sağlıklaştırması yapan il ödülünü aldık. 250’nin üzerinde tarihi konağı sokak sağlıklaştırma projemiz ile turizme kazandırdık. Yerli ve yabancı pek çok ziyaretçi Afyon’a gelip tarihi konaklarımızı inceleme ve gezme fırsatı buluyor. Yaptığımız bu tarz çalışma ve tanıtım faaliyetlerimiz ile birlikte otellerimizdeki konaklama süresi 1 gün iken 3 güne çıktı. Bu durum Afyonkarahisar’ın ekonomisine ciddi katkı sunuyor. Uzun Çarşı projemiz vardı. Uzun Çarşıdaki esnaflarımızla bir araya geldik görüşlerini aldık. İstişareler ardından 120 yıllık çarşımızdaki 110 işletmenin cephe sağlıklaştırmasını yaparak şu an ki tarihi görünümlerine kavuşturmuş olduk.

Esnaflarımızdan çarşının trafiğe açılmaması konusunda talep geliyor. Uzun Çarşıyı trafiğe açmayı düşünmüyoruz. Ot Pazarı caminin etrafındaki kavşak düzenlemesiyle birlikte bedestene kadar olan dükkânların da cephelerini yenileyeceğiz.  Yeni projemiz Anıtlar Kurulu tarafından onaylandı. 4. Etap Sokak Sağlıklaştırmasını yaptığımız zaman uzun Çarşı girişinden Ulu Camiye kadar olan kısmı tamamen bitirmiş olacağız. Mevlevi caminin üst kısmındaki sokaklarda da ciddi çalışmalarımız var. Oradaki çalışmalarımız da hızla devam ediyor. Neredeyse tarihi konakların olduğu sokaklardan yürüyerek teleferiğe çok rahat ulaşılabilecek.”

TÜRKİYE’DE BİR İLK

“Türkiye’de ilk dünyada ikinci olan Engelsiz Gastronomi Mutfağı ve Terapi Merkezimiz var. 160’a yakın dezavantajlı engelli birey eğitim görüyor.  Gayemiz dezavantajlı bireylerimizi topluma kazandırmak, onların gönüllerini hoş edebilmek. Merkezimizden eğitim alan 5 bireyimiz iş sahibi oldu. Buna vesile olabildiysek bize ne mutlu.”

GASTRONOMİ SOKAĞINDA SONA GELİNDİ

“Yine Türkiye’de bir ilk olan Gastronomi Sokağı yatırımımızda da çalışmalar devam ediyor, son rötuşlar yapılıyor. Gastronomi Sokağını Mevlana simgesinin bulunduğu park ile bütünleştirdik. Önümüzdeki günlerde ihaleye çıkarak burada tamamen tescilli ürünlerimizin hem imalatının yapıldığı hem de pazarlamasını yapılabildiği bir projeyi daha Afyonkarahisar’ımıza kazandırmış olacağız. Bu projemizde geniş bir alan var, her türlü etkinliğin yapılabileceği bir meydan oluşturduk. Etkinliklere ev sahipliği yapabilecek şehrimizin yöresel lezzetlerini ziyaretçilere sunabilecek bir Gastronomi Sokağını kısa zamanda hizmete sunmuş olacağız.”

TELEFERİK PROJESİNDE SONA DOĞRU

“Teleferik projemizde sona yaklaşıldı. Çavuşbaş Minibüs Durağının olduğu yerde yük asansörü kurulumu yapılıyor. 60 - 70 tonluk malzemeleri çıkarabilecek bir asansör. Yurt dışından temin ettiğimiz malzemelerin tamamına yakını şehrimize geldi. Yük asansörünün montajı yapıldıktan sonra sadece Kale üstü ve aşağıda bulunan tesisin montaj işlemleri kaldı. Montaj ekibi de teleferik inşaatlarının çoğunu yapan tecrübeli bir ekip. Yakın zamanda bu projemiz de tamamlanmış olacak.”

MİLLET KÜTÜPHANESİ TAMAMLANDI

“Zafer Meydanı’ndaki Millet Kütüphanemizin inşaatı tamamlandı.  Bakanlık tarafından tefriş işlemi ihalesi yapıldı. İnşallah kısa sürede tamamlayıp hep birlikte hizmete alacağız. Kütüphaneler Genel Müdürü’nün ifadesi ile şehrin merkezinde olan ender bir kütüphane. Başka şehirlerde merkezi bir konumda böyle bir kütüphane olmadığı söylenildi. Bizlerde böylesine kıymetli bir yatırımı gençlerimizin ve şehrimizin hizmetine sunmak için sabırsızlanıyoruz.”

RAHVAN AT TESİSLERİ

“Rahvan At Tesislerinin açılışını hep birlikte yaptık. Bu bölgenin en büyüğünü şehrimize kazandırdık. Açılışta aynı zamanda Rahvan Binicilik Türkiye Şampiyonası yapıldı. Ülkemizin dört bir yanından katılımcılar şehrimize geldi, şampiyonaya katıldı. Havaların ısınması ile birlikte bu tesisin daha etkin şekilde kullanılacağından şüphemiz yok.”

NECMETTİN ERBAKAN SPOR SALONU

“Sahipata Mahallesi’nde yapmış olduğumuz Necmettin Erbakan Spor Salonumuz bitti. Henüz resmi açılışını yapmadık. Faaliyete aldığımız günden beri 600’ün üzerinde gencimiz yedi branşta kurs alıyor. Kadınlara yönelik te pilates alanında bu ay kurslarımız açılacak.”

OLİMPİK YÜZME HAVUZU

“Atıl vaziyette olan Olimpik Yüzme Havuzumuzun açılışını önceki dönem Gençlik ve Spor Bakanımız Sayın Mehmet Muharrem Kasapoğlu’nun katılımı ile gerçekleştirdik. Emeği çoktu, kendisinin ismini verdik. 7’nin üzerinde kulübümüz çocuk ve gençlerimize yüzme kursu veriyor. Türkiye seçmeleri burada yapıldı, Ocak ayı içerisinde Afyon’da yüzme şampiyonası tesisimizde gerçekleştirilecek.”

CELAL KETENCİOĞLU İTFAİYE BİNASI

“Afyon’a ikinci itfaiye aktarma istasyonu kazandırdık. Şehrimiz her geçen gün büyüyor. Hemşehrilerimize daha hızlı ve etkin şekilde hizmet verebilmek adına bu aktarma istasyonunu kurduk. Önceki yıllarda Belediyemizde görevli bir kardeşimiz yangına müdahale esnasında yaralanmıştı. Vefa örneği sergilemek adına da aktarma istasyonuna İtfaiye personeli Celal Ketencioğlu kardeşimizin ismini verdik.”

SARAYDÜZÜ KAMP MERKEZİ

“Birinci Lig takımları kondisyon ve kros yapabilecekleri alan olmadığı için Afyonkarahisar’ı tercih etmiyorlardı.  Bizde bu durumdan yola çıkarak Orman Genel Müdürlüğü’nden 500 bin metre karelik bir alanı tahsis alarak büyük bir kamp merkezi yaptık. 15 bungalov evin tefrişat ihalesine çıktık. Koşu parkurları, yürüyüş alanları ve spor alanlarını içinde barındıran bölgenin en büyük kamp merkezi Saraydüzü Kamp Merkezi’ni Afyonkarahisar’a kazandırmış oluyoruz.”

FESTİVALLER VE KÜLTÜR ŞEHRİ AFYONKARAHİSAR

“Festivaller ve Kültür Şehri Afyonkarahisar diyoruz. Motofest, GastroFest, KaravanFest gibi büyük organizasyonlar ile Afyonkarahisar’ı tanıtmaya ciddi gayret sarf ettik. Bunda da başarılı olduk. Diğer iller de dâhil Afyon’dan bahsetmeyen kalmadı. Bu çalışmalarımızı meclis üyelerimizle birlikte sergilediğimiz uyumlu çalışma ile gerçekleştiriyoruz. Sizlere çok çok teşekkür ediyorum.”

SOSYAL BELEDİYECİLİK

“Sosyal Belediyecilik alanında faaliyetlerimize devam ediyoruz. Eğitim ve yardım konularında pek çok kesime hitap eden çalışmalarımız oluyor. Gıda paketleri, glutensiz gıda, yakacak, mont bot, kırtasiye ve burs gibi yardımlarımızı ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyoruz. Çölyak konusunda geniş çalışmalarımız var. Glutensiz gıda desteği yanı sıra çölyak rahatsızlığı olan vatandaşlarımıza ayrıca kurs veriyoruz. Bu kursta glütensiz besinlerden nasıl yemek ve tatlı yapabilecekleri ve mutfaklarında bu ürünleri tüketime hazır hale nasıl getirebilecekleri konularında eğitim veriliyor. Yapmış olduğumuz hizmetlerimiz şehrimize hayırlı olsun. Afyonkarahisar’ı seviyoruz. Her daim bir ve beraberiz. Bu şehir için ne yapsak az. Pek çok yatırımı şehrimize kazandırmaktan mutluyuz. Var gücümüz ile çalışmaya devam edeceğiz ” açıklaması yaptı. Kaynak Afyon Belediyesi

Anahtar Kelimeler: Teleferik projesinde gelindi

18.Hatayspor 35 7 15 13 -10 34
19.Pendikspor 35 8 18 9 -31 33
20.İstanbulspor 35 4 24 7 -42 16

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.