Birinci mahremiyet beden mahremiyetidir Beden mahremiyeti fıtridir insan oğlu erken yaşlarda kendini fark etmeye bedenini tanımaya başlar bu dönemden ihtibaren yetişkinler tarafından sergilenen örneklik ve verilen eğitim mahremiyet algısını şekilledirir. Bizim anlayışımızda mahremiyet konusu doğrudur. Allah tealanın belirlediği sınırlardır.Çünkü mahremiyet kelimesi kök olarak (Haram) kelimesinden gelir. Haram. Allah`ın kesin olarak yasakladıklarıdır. Mahremiyet ise haram olma halidir. Günah dediğimiz şeyler bu sınırların aşıldığı hususlardır. Mahremiyet sınırlarını çiğnemek büyük günahlardandır. Günümüzde yaygın olarak mahrem ve mahremiyet kelimeleri özelikle kişinin ve ailenin özel alanlarıyla ilgili kullanılır. Mahrem kavramı evlenmeleri ebediyen haram olan yakın akrabalar için  de kullanılır. Nâmahrem ise ebedi evlilik yasağı bulumayan kadınların ve erkeklerin birbirine karşı durumunu ifade eder. Bedenimizin mahrem yeri dediğimizde vücudumuzun açılması haram olan yerlerini kastetmiş oluruz. Mahrem yerlerin örtülmesi farzdır açılması haram başkasının bakması ve dokunmasıda haramdır. Bu kapsamda kadınların kızların başı, saçı, koları, bacakları, açık sokağa çıkması haramdır ayrıca vücud hatlarını beli edecek derecede dar bedenini ifşa eden içini gösteren ince elbiselerle dinin istisna tutuğu kişiler dışındakilere görünmeside böyledir. Namazda olduğu gibi namaz dışındada yabancı erkeklere karşı el ve yüz dışında bedeninin tamamini örtmesi farzdır farzları yerine getirmemek ve yasak olan şeyleri yapmak haramdır İkinci mahremiyet ise mekân mahremiyetidir insanın özel alanı sadece bedeniyle  âlâkâlı değildir kişinin bedeni gibi bahçesi, evi, hatta odasıda mahrem alandır. Beden gibi mekânda haramlardan korunmalıdır. Beden mahremiyetinin karunması evin korunmasıylada ilgilidir bunun için Peygamber Efendimiz (sav) şoyle buyururlar. Başkalarının evine izinsiz girmeyi yasaklamıştır başkalarının özel hallerini öğrenmeye yönelik davranışlardan sakındırmıştır kendi özel hayatında da bunları titizlikle uygulamıştır. Penceresine boydan boya çift kanatlı perde çektirmiştir kapısınıda kalın ahşapta yaptırmıştır ayrıca evin içine bakmaya çalışan birini medineden sürmüştür. Üçüncü mahremiyet ise bilgi mahremiyetidir evdeki halleri dışarıda anlatmakda haramdır. Buda bilgi mahremiyetidir alanı hayli geniştir. Devlete ait bilgilerin korunmasından eş, dost, ticari ortaklar arasındaki özel husuların saklı tutlmasına kadar farklı alanlarda geçerlidir. Bilgi mahremiyetinin en özel ifadesi gizliliğe riyaeyttir. İmam Gazalinin Hz. Şöyle güzel bir kıssa anlatır salih zatlardan birisi hanımıyla boşanmak için mahkemeye giderken bir arkadaşına rastlar yolda. Arkadaşı sorar nereye gitiğini oda mahkemeye boşanmaya gidiyorum der ne için boşanıyorsun deyince arkadaşına bir erkeğe nikâhı aldındaki hanımı hakkında kötü söz söylemel yakışık almaz deyip mahremiyete dikkat çekmiştir